2010. november 10., szerda

Ebzeteim 2.

Másik kutyám "Vecsésfalvi Birkaűző" Jasmin:) 2006.02.15-én született, egy előre nem tervezett alomban Jászszentandráson, apja egy fajtatiszta bobtail, anyukája egy németjuhász keverék. Amikor kiköltöztünk kertes házba elhatároztam hogy szeretnék még 1 kutyát, böngésztem a netet és egyszer csak ráakadtam az akkor 3 hetes kiskutyák fotóira és beleszerettem.Már tudatosabban választottam kiskutyát, megfigyeltem melyik érdeklődő játékos nem félős a csapatban, persze az is közrejátszott hogy ő volt az egyetlen aki elaludt a kezemben amikor felvettem, és "csűrhettem csavarhattam" akkor sem ébredt fel :), így hát kiválasztottam megjelöltük,sajnos mivel nem egy tökéletes helyen született így igen hamar megváltak a kölyköktől, már 5,5 hetesen hozzám került.

A Jasmin nevet nem én adtam neki, de mondtam legyen, ennyi beleszólásuk az otthoniaknak is lehet, pedig nem egy virágszál alkatilag bár lelkileg ez illik rá. Róla nagyon sokat tudnék mesélni, Jasmin az a kutya akivel nagyon nagyon sok mindent megtanultam, sok mindenbe belekóstoltam és jelenleg is folyamatosan tanulok és fejlődök kutyázás terén. Nagyon sok munkámba telt míg "kutyát" csináltam belőle, ő extra félős volt kicsinek mert pár hónaposan megtámadta egy nagyobb kutya és onnantól kezdve visítva menekült minden kutya elől még ha csak egy pincsiről is volt szó. Az emberekkel is bizalmatlan volt, most sem imád feltétel nélkül mindenkit de akit megszeret azt viszont hatalmas örömködéssel fogad. A nagyobb kutyáktól elsőre még most is tart, de pár perc után persze ha az a kutya nem egy állandóan a seggére mászó udvarló kan kutya :) feloldódik és közömbössé válik. A szukákat jobban kedveli és hamarabb is barátkozik meg velük, a kiskutyákon meg átnéz ami nincs a szeme előtt vagy max egy kicsivel lejjebb az nem is létezik :-D. A kölyökkutyákat viszont szereti ő velük még játszani is hajlandó.

Elég stabil lett az idegrendszere gyorsan alkalmazkodik új helyzetekhez és a fő hogy megbízik bennem.
Ő is ismeri az agilityt, de nem elég fordulékony így ez nem az ő sportja.
Frisbeezni is tud és szeret is így néha néha "just for fan" elindulunk egy versenyen, persze csak azért mert ő is és én is szeretem de tisztába vagyok a korlátokkal ami itt jelen esetben a diszplázia (1 évesen meg lett műtve, jelenleg sincs semmi tünete, sportolhat mozoghat, de mindent ésszel, évente járunk kontroll röntgenre hogy azonnal észrevegyük ha bármi romlás van). Sok dog dancinges trükköt tud ő is, nagyon jó agya van amit megtanul azt soha nem felejti el, szeret és könnyen is tanul.

És hogy a birkaterelésről is szó essen mivel már régebben kiderült hogy terelő ösztöne is van, így alkalmanként meglátogatunk egy nyájat amin gyakorolhatunk.













Jelenleg versenyszerűen flyballozik (eredményeinket a honlapon olvashatjátok) és most a mentőkutyázásba is belevágtunk, amit az új kiskutyám miatt kezdtem el komolyabban (róla a következő bejegyzésben lesz szó), Jasminnal megtanulom az alapokat amit később hasznosítani tudok. Ezt is nagyon szereti és mindent belead ha munkáról van szó.




És akkor néhány kép még róla:











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése